Gå til indhold

Hvad vil du gerne
søge frem?

Sådan får vi løst affaldssituationen i Aarhus hurtigt

Selvom Kredsløb igen er ved at være godt med i oprydningen af midtbyen, erklærer selskabet sig enig i, at de nuværende tilstande langt fra er tilfredsstillende, og der er behov for, at kunderne får indsigt i, hvordan situationen bliver løst.

Kredsløb fremlægger nu deres plan, hvor man forventer, at affaldssituationen normaliseres og driften kommer retur til normalt niveau hurtigt.

I forlængelse af udrulningen af den nye sortering har affaldskunderne i Aarhus desværre i en alt for lang periode været påvirket af en drift, der ikke kører tilfredsstillende.

Og selvom Kredsløb og de eksterne transportører ad flere omgange har smøget ærmerne for at bringe orden på driften, og der netop nu er relativt pænt ryddet i midtbyen, og de daglige tømninger hos villaejerne nu sker som planlagt, mener Kredsløb, at der skal mere til for at bringe situationen på ret køl.

Intensiveret indsats

De resterende kunder, som i dagene efter den store snestorm blev stillet i udsigt, at de først fik tømt ved næste ordinære tømning, vil ifølge planen være gennemført onsdag den 31. januar for mad og rest, den 8. februar for metal, glas, plast og kartoner, og den 15. februar for pap, papir og tekstil.

Hertil kommer de kunder, som ikke fik tømt under seneste snevejr i sidste uge, som vil få tømt senest på søndag den 28. januar.

Efter sne og is nu er væk fra vejene, iværksætter man fra dags dato en ny intensiveret indsats i samarbejde med de eksterne transportører om at fremrykke tømninger for metal, glas, plast og kartoner samt pap, papir og tekstil yderligere i forhold til nævnte datoer. Kunder der får fremrykket deres tømning, vil få direkte besked via sms.

Langtfra tilfredsstillende for kunderne

”Situationen er langt fra tilfredsstillende for vores kunder, der selvfølgelig ikke kan blive ved med at vente på at få tømt deres beholder. Derfor har vi fuld fokus på, at vi fremadrettet gennemfører alle tømninger hver dag som normalt og medtager evt. overskydende affald, men at vi derudover forsøger at fremrykke planlagte datoer for tømninger hos de kunder, der mangler at få tømt. Vi har i den forbindelse haft en dialog med vores eksterne transportører, der tømmer affald i Aarhus, om at vi må og skal have indhentet resterende tømninger og have driften tilbage til normalt niveau hurtigt,” fastslår Bjarne Munk Jensen, der er adm. direktør i Kredsløb.

Den nye transportør, der tømmer de offentlige nedgravede beholdere i midtbyen, er nu kommet i bund med tømninger efter snestormen og har optimeret rutekørsler, så alle daglige tømninger også her foretages som normalt.

Stadig fokus på de nedgravede beholdere i midtbyen

Kredsløbs servicepersonale besøger fortsat alle offentlige nedgravede beholdere hver dag for at sikre, at der er pænt og ryddeligt.

Selvom der ikke er samme udfordringer med henkastet affald nu som tidligere på måneden, har Kredsløb stadig fuld fokus og bevågenhed på området, og der arbejdes på forbedrede beredskabsplaner til at imødekomme fremtidige lignende situationer.

”Vi er kede af, at kunderne ikke har fået den forventede kundeoplevelse i en længere periode, og det er selvfølgelig noget, der ikke må ske. Derfor tager vi kritikken til efterretning, og vi vil sideløbende evaluere og vurdere, hvordan vi i fremtiden minimerer risiko for, at det her gentager sig,” slutter direktøren.

Pressekontakt

Skriv til os

Pressetelefon: 77 88 05 23
(kun opkald)

Pressetelefon