Der kan være flere grunde til, at din beholder ikke er tømt.
Du kan ringe til os på telefon 77 88 10 10, tast 2.
Hvad vil du gerne
søge frem?
Mangler du varme, eller er din affaldsbeholder ikke tømt? Se her, om der er ændringer i driften.
Der kan være flere grunde til, at din beholder ikke er tømt.
Du kan ringe til os på telefon 77 88 10 10, tast 2.
For at sikre billig og bæredygtig fjernvarme mange år frem bliver fjernvarmerørene renoveret, og gamle rør bliver udskiftet med nye og større. Det kræver gravearbejde.
Vi anbefaler, at du lukker dine hovedhaner, når der er afbrydelser i varmeforsyningen. Dermed undgår du luft i anlægget.
Søg på din adresse på kortet herunder og se, om der er forstyrrelser i driften, hvor du bor. Kortet bliver opdateret hvert 10. minut.
Vær opmærksom på, om du får varme fra Kredsløb eller et af de andre varmeværker i Aarhus og omegn. Se kontaktoplysninger på de andre værker
For at sikre din fjernvarme nu og i fremtiden, så reparerer vi løbende vores anlæg og de rør, der leder varmen fra varmeværket til dit hjem. Ved store reparationer kan vi blive nødt til at lukke for din varme og dit varme vand. Men det er heldigvis sjældent og max et par gange om året.
Hurtigt varme igen
For at du mærker mindst muligt til det, gør vi alt vi kan for, at arbejdet er hurtigt overstået. Der er flere ting, som kan spille ind på opgavens omfang, bl.a. størrelsen på rørene, antallet af svejsninger og hvor nemt det er at komme til.
Arbejdstiden påvirkes af opgaven
Som udgangspunkt starter vi ikke aflukninger før kl. 7 om morgenen, og vi slutter dem inden kl. 17 om eftermiddagen. Dog kan der være tilfælde, hvor det er nødvendigt at lukke i længere tid, for at få det hele til at gå op med vores samarbejdspartnere.
Få besked på sms
Du kan få en sms med besked om aflukninger. Når du er tilmeldt, får du en sms et par dage inden aflukningen, så du kan nå at planlægge og evt. tage bad aftenen inden eller stå lidt tidligere op.
Du kan både få en SMS inden din affaldsbeholder bliver tømt og ved varmeafbrydelser.
Hvornår får jeg en sms?
Du modtager sms fra os i tidsrummet kl. 6-22. Som hovedregel vil du få en sms tre dage før en planlagt lukning af varmen.
Hvis vi er nødt til at afbryde varmen mindst en time længere end planlagt, sender vi en sms igen.
Bliver arbejdet aflyst, får du besked på sms om aflysningen.
Hvis varmen kun bliver afbrudt på meget få adresser, kan vi vælge i stedet at omdele skriftlig information i postkassen.
Når varmen bliver afbrudt akut
Du får også en sms, hvis varmen pludselig bliver afbrudt i mere end en time på grund af udfald i produktionen eller ved større brud på ledningsnettet.
Du får ingen sms ...
Ved akutte, kortvarige varmeforstyrrelser eller korte periodiske afbrydelser under lækagesøgning får du ikke tilsendt sms.
Hvorfor fik jeg ikke sms, om at varmen blev afbrudt?
Måske fik du ikke en sms, fordi:
Hvorfor får jeg sms uden at have tilmeldt mig?
Du får automatisk en sms, hvis du har en mobiltelefon, som er registreret i et af de almindelige mobiltelefonregistre med den fulde adresse og har sagt ja til, at mobilnummeret må opgives i oplysningstjenester som Krak, 118 m.fl.
Du kan sige ja eller nej til dette, når du køber en mobiltelefon.
Hvorfor er jeg ikke automatisk tilmeldt?
Det kan være, fordi:
Hvorfor får jeg en sms, selvom jeg er tilmeldt Robinsonlisten?
Når du er tilmeldt Robinsonlisten, får du ingen reklamer på mobiltelefonen. Sms om manglende varme er ikke en reklame, men en service.
Hvordan afmelder jeg mig sms-service?
Du kan afmelde sms-servicen ved at klikke på knappen herunder eller ved at sende en sms med teksten AFMELD til 1919. Det koster almindelig sms-takst.
Når du afmelder sms-service, gælder det både beskeder om varmeafbrydelser og droneoverflyvninger.
Hvorfor får mit barn også sms om varmeafbrydelse?
Alle – også børn - får automatisk en sms, hvis:
Hvis dit barn ikke længere bor hjemme, men stadig får sms, kan det skyldes, at mobiltelefonen er registreret på din adresse og ikke dit barns.
Dit barn kan tilmelde mobilnummeret til sms-service på sin egen adresse eller afmelde mobilnummeret til sms-service på din adresse.
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg flytter?
Når du ændrer adresse ved dit teleselskab, kan der gå et stykke tid, før ændringen slår igennem.
For at du fortsat kan få en sms, hvis varmen bliver afbrudt, skal du tilmelde dit mobilnummer til vores sms-service på din nye adresse og afmelde dit mobilnummer fra sms-service på din gamle adresse.
Hvis du gerne vil tilmelde dig på flere adresser, skal du udfylde en tilmelding for hver adresse. Så kan du f.eks. få en sms, hvis der en forstyrrelse på din private adresse eller på dit arbejde.
Hvorfor flyver Kredsløb med droner?
Når du tilmelder dig sms-service, får du både en sms ved afbrydelse af varmen, og hvis vi flyver med drone over dit hus.
Droneoverflyvning bliver brugt til at spore huller i ledningsnettet, som skal repareres.
Vi flyver med to droner. De flyver i områder med fjernvarme og optager billeder ved hjælp af termografering.
Dronerne flyver i 80-100 meters højde, og beboere tæt på vil muligvis kunne høre en svag brummen fra dronerne. Vi flyver kun med dem i de mørke timer.
Hvis du bor i det område, vi flyver over, vil du modtage en en sms om overflyvningen.
Hvem kan få sms?
Du kan tilmelde dig sms-service for en adresse, hvis du er den tinglyste ejer eller medejer af ejendommen.
Hvorfor kan jeg ikke få sms som lejer?
Vores oplysninger kommer fra BBR, og her er lejere ikke registreret.
Hvornår modtager jeg sms?
Som udgangspunkt får du en sms kl. 12-13 dagen før din beholder bliver tømt.
Hvorfor er sms'er kun vejledende?
Det er en ekstern leverandør, som sender sms'erne ud, og vi kan ikke styre udsendelserne, hvis skraldemændene f.eks. er forsinkede og ikke tømmer beholderen som planlagt.
Hvorfor fik jeg ingen sms?
Vi sender over 2 mio. sms'er hvert år, og en sjælden gang kan der desværre ske tekniske fejl.
Hvad sker der med tømningen, hvis jeg ikke får sms?
Selvom du ikke modtager en sms, bliver din beholder tømt som planlagt.
Får jeg en ekstra tømning, hvis sms'en udebliver?
Nej, du får ikke en ekstra tømning, hvis sms'en udebliver.
Det er dit ansvar at holde dig opdateret og evt. stille din beholder frem på tømmedagen.
Du kan altid se, hvornår din beholder bliver er Se tømmeplan.
Hvordan afmelder jeg mig sms-service?
Du kan afmelde sms-servicen ved at logge ind på Mit Affald.
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg flytter?
Vores oplysninger kommer fra BBR og bliver automatisk opdateret, hvis du flytter. Der kan dog gå lidt tid, før ændringen slår igennem.
Du kan altid se og ændre dine oplysninger ved at logge ind på Mit Affald.
Har du akut brug for hjælp udenfor vores almindelige åbningstid 8-15, kan du kontakte vores døgnvagt.
Døgnvagten tager sig af problemer, som er opstået pludseligt og ikke kan vente til næste morgen.
Få akut hjælp på 77 88 10 10.
Vi er skiftet til til MitID. Derfor har vi brug for, at du bekræfter, hvem du er, første gang du logger ind.
Følg vejledningen.
Trin 1
Du skal bruge en engangskode fra Kredsløb. Bestil her eller ring til os.
Trin 2
Log ind med dit MitID og engangskoden fra Kredsløb.
Det er kun første gang, du skal bruge en engangskode. Derefter logger du ind med MitID.
Med NemID er du tryg og sikker
Bare log på, så får vi automatisk de oplysninger, som vi skal bruge.
Trin 1
Du skal bruge en engangskode fra Kredsløb. Bestil her eller ring til os.
Trin 2
Log ind med dit NemID og engangskoden fra Kredsløb.
Det er kun første gang, du skal bruge en engangskode. Derefter logger du ind med NemID.