Se den aktuelle drift. Læs om der er ændringer i tømninger eller er aflukninger i dit område.
Du skal også tilmelde dig sms-service, så får du en besked direkte på mobilen, hvis er der ændringer i driften hos dig.
Hvad vil du gerne
søge frem?
Få svar på dine spørgsmål. Vælg her om det er spørgsmål til din fjernvarme eller genbrug og affald.
Vi sidder klar til at hjælpe på tlf. 77 88 10 10 og mail alle hverdage kl. 8.00-15.00.
På helligdage, 1. maj, 5. juni og fredagen efter Kristi Himmelfart har Kundeservice lukket.
Nu går Aarhus i gang med at sortere mere, og det kræver lidt ændrede vaner.
Her kan du se, hvordan du bruger poser til dit affald - og hvordan du kan få poser til at komme godt i gang.
I 2022 blev der lavet en politisk aftale, som betyder, at borgere, der har oplevet større prisstigninger på deres varme, og som holder sig under en vis indkomstgrænse, fik udbetalt en varmecheck.
Hovedparten af varmechecks blev automatisk udbetalt, og 14. marts 2023 åbnede en ansøgningsrunde for husstande, som er berettiget til en varmecheck, men endnu ikke har modtaget den.
Hos Kredsløb er prisen på fjernvarme ikke steget i hverken 2022 eller 2023. Kunder hos Kredsløb kan derfor ikke søge om varmehjælp/varmecheck hos Energistyrelsen.
Du skal blot betale din varmeregning, som du plejer.
Når fjernvarmevandet har gjort sit arbejde i dit hjem, bliver det ført tilbage til varmeværket. Den temperatur vandet har på vej tilbage kaldes returtemperatur.
Returtemperaturen skal helst være under 40°C. Så er varmen nemlig blevet udnyttet godt.
Se den aktuelle drift. Læs om der er ændringer i tømninger eller er aflukninger i dit område.
Du skal også tilmelde dig sms-service, så får du en besked direkte på mobilen, hvis er der ændringer i driften hos dig.
Du kan både få en vejledende SMS inden din affaldsbeholder bliver tømt og ved varmeafbrydelser.
OBS: Hvis du fik en sms, når dine gamle beholdere blev tømt, vil du også få en sms fremover. Du behøver ikke tilmelde dig igen.
Hvornår får jeg en sms?
Du modtager sms fra os i tidsrummet kl. 6-22. Som hovedregel vil du få en sms tre dage før en planlagt lukning af varmen.
Hvis vi er nødt til at afbryde varmen mindst en time længere end planlagt, sender vi en sms igen.
Bliver arbejdet aflyst, får du besked på sms om aflysningen.
Hvis varmen kun bliver afbrudt på meget få adresser, kan vi vælge i stedet at omdele skriftlig information i postkassen.
Når varmen bliver afbrudt akut
Du får også en sms, hvis varmen pludselig bliver afbrudt i mere end en time på grund af udfald i produktionen eller ved større brud på ledningsnettet.
Du får ingen sms ...
Ved akutte, kortvarige varmeforstyrrelser eller korte periodiske afbrydelser under lækagesøgning får du ikke tilsendt sms.
Hvorfor fik jeg ikke sms, om at varmen blev afbrudt?
Måske fik du ikke en sms, fordi:
Hvorfor får jeg sms uden at have tilmeldt mig?
Du får automatisk en sms, hvis du har en mobiltelefon, som er registreret i et af de almindelige mobiltelefonregistre med den fulde adresse og har sagt ja til, at mobilnummeret må opgives i oplysningstjenester som Krak, 118 m.fl.
Du kan sige ja eller nej til dette, når du køber en mobiltelefon.
Hvorfor er jeg ikke automatisk tilmeldt?
Det kan være, fordi:
Hvorfor får jeg en sms, selvom jeg er tilmeldt Robinsonlisten?
Når du er tilmeldt Robinsonlisten, får du ingen reklamer på mobiltelefonen. Sms om manglende varme er ikke en reklame, men en service.
Hvordan afmelder jeg mig sms-service?
Du kan afmelde sms-servicen ved at klikke på knappen herunder eller ved at sende en sms med teksten AFMELD til 1919. Det koster almindelig sms-takst.
Når du afmelder sms-service, gælder det både beskeder om varmeafbrydelser og droneoverflyvninger.
Hvorfor får mit barn også sms om varmeafbrydelse?
Alle – også børn - får automatisk en sms, hvis:
Hvis dit barn ikke længere bor hjemme, men stadig får sms, kan det skyldes, at mobiltelefonen er registreret på din adresse og ikke dit barns.
Dit barn kan tilmelde mobilnummeret til sms-service på sin egen adresse eller afmelde mobilnummeret til sms-service på din adresse.
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg flytter?
Når du ændrer adresse ved dit teleselskab, kan der gå et stykke tid, før ændringen slår igennem.
For at du fortsat kan få en sms, hvis varmen bliver afbrudt, skal du tilmelde dit mobilnummer til vores sms-service på din nye adresse og afmelde dit mobilnummer fra sms-service på din gamle adresse.
Hvis du gerne vil tilmelde dig på flere adresser, skal du udfylde en tilmelding for hver adresse. Så kan du f.eks. få en sms, hvis der en forstyrrelse på din private adresse eller på dit arbejde.
Hvorfor flyver Kredsløb med droner?
Når du tilmelder dig sms-service, får du både en sms ved afbrydelse af varmen, og hvis vi flyver med drone over dit hus.
Droneoverflyvning bliver brugt til at spore huller i ledningsnettet, som skal repareres.
Vi flyver med to droner. De flyver i områder med fjernvarme og optager billeder ved hjælp af termografering.
Dronerne flyver i 80-100 meters højde, og beboere tæt på vil muligvis kunne høre en svag brummen fra dronerne. Vi flyver kun med dem i de mørke timer.
Hvis du bor i det område, vi flyver over, vil du modtage en en sms om overflyvningen.
Hvem kan få sms?
Du kan tilmelde dig sms-service for en adresse, hvis du er den tinglyste ejer eller medejer af ejendommen.
Hvorfor kan jeg ikke få sms som lejer?
Vores oplysninger kommer fra ejendomsbeskatningen, og her er lejere ikke registreret.
Hvornår modtager jeg sms?
Som udgangspunkt får du en sms kl. 12-13 dagen før din beholder bliver tømt.
Hvorfor er sms'er kun vejledende?
Det er en ekstern leverandør, som sender sms'erne ud, og vi kan ikke styre udsendelserne, hvis skraldemændene f.eks. er forsinkede og ikke tømmer beholderen som planlagt.
Hvorfor fik jeg ingen sms?
Vi sender over 2 mio. sms'er hvert år, og en sjælden gang kan der desværre ske tekniske fejl.
Hvad sker der med tømningen, hvis jeg ikke får sms?
Selvom du ikke modtager en sms, bliver din beholder tømt som planlagt.
Får jeg en ekstra tømning, hvis sms'en udebliver?
Nej, du får ikke en ekstra tømning, hvis sms'en udebliver.
Det er dit ansvar at holde dig opdateret og evt. stille din beholder frem på tømmedagen.
Du kan altid se, hvornår din beholder bliver tømt på denne side.
Hvordan afmelder jeg mig sms-service?
Du kan afmelde sms-servicen ved at logge ind på Mit Affald.
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg flytter?
Vores oplysninger kommer fra BBR og bliver automatisk opdateret, hvis du flytter. Der kan dog gå lidt tid, før ændringen slår igennem.
Du kan altid se og ændre dine oplysninger ved at logge ind på denne side.
Kan du ikke finde svar på det, du søger? Så skriv eller ring til os.
Udfyld kontaktformularen ved at trykke på knappen nedenfor. Vi sidder klar ved indbakken og telefonerne alle hverdage kl. 8.00-15.00.
Vi er skiftet til til MitID. Derfor har vi brug for, at du bekræfter, hvem du er, første gang du logger ind.
Følg vejledningen.
Vil du se, hvornår din beholder bliver tømt? Se tømmekalenderen her
Trin 1
Du skal bruge en engangskode fra Kredsløb. Bestil her eller ring til os.
Trin 2
Log ind med dit MitID og engangskoden fra Kredsløb.
Det er kun første gang, du skal bruge en engangskode. Derefter logger du ind med MitID.
Med MitID er du tryg og sikker
Bare log på, så får vi automatisk de oplysninger, som vi skal bruge.
Trin 1
Du skal bruge en engangskode fra Kredsløb. Bestil her eller ring til os.
Trin 2
Log ind med dit MitID og engangskoden fra Kredsløb.
Det er kun første gang, du skal bruge en engangskode. Derefter logger du ind med MitID.