Gå til indhold

Hvad vil du gerne
søge frem?

Kundeservice

Vi sidder klar til at hjælpe alle hverdage på tlf. 77 88 10 10 

Kundeservice Varme har åbent kl. 8-15.
Kundeservice Genbrug har åbent kl. 9-14.

På helligdage, 1. maj, 5. juni og fredagen efter Kristi Himmelfart har Kundeservice lukket.

Du kan også skrive til os ved at trykke på knappen herunder. Det er nemt og hurtigt. 

Kundeservicemedarbejder
Har du spørgsmål til din regning, forbrug, dine beholdere eller andet?

Find svaret lige her

Sortering, genbrug og affald

Din fjernvarme, regning og forbrug

Har du en anden henvendelse?

Mangler du varme eller er din beholder ikke tømt som planlagt?

Se den aktuelle drift. Læs om der er ændringer i tømninger eller er aflukninger i dit område.

Du skal også tilmelde dig sms-service, så får du en besked direkte på mobilen, hvis er der ændringer i driften hos dig.

Sådan bruger du poser til dit affald

Noget affald skal afleveres i poser, mens andet affald skal afleveres løst.

Her kan du se, hvordan du bruger poser til dit affald - og hvordan du kan få poser til at komme godt i gang.

Få styr på din returtemperatur

Når fjernvarmevandet har gjort sit arbejde i dit hjem, bliver det ført tilbage til varmeværket. Den temperatur vandet har på vej tilbage kaldes returtemperatur.

Returtemperaturen skal helst være under 40°C. Så er varmen nemlig blevet udnyttet godt.

Har du spørgsmål?
Vi sidder klar til at hjælpe dig

Du kan nemt og hurtigt skrive til os ved at trykke på knappen herunder.

Tilmeld dig SMS-service og få besked

Du kan både få en vejledende SMS inden din affaldsbeholder bliver tømt og ved varmeafbrydelser.

OBS: Hvis du fik en sms, når dine gamle beholdere blev tømt, vil du også få en sms fremover. Du behøver ikke tilmelde dig igen.

Spørgsmål og svar om sms-service

Om varme
Om genbrug og affald

Hvornår får jeg en sms?

Hvornår får jeg en sms?

Du modtager sms fra os i tidsrummet kl. 6-22. Som hovedregel vil du få en sms tre dage før en planlagt lukning af varmen.

Hvis vi er nødt til at afbryde varmen mindst en time længere end planlagt, sender vi en sms igen.

Bliver arbejdet aflyst, får du besked på sms om aflysningen.

Hvis varmen kun bliver afbrudt på meget få adresser, kan vi vælge i stedet at omdele skriftlig information i postkassen.

Når varmen bliver afbrudt akut 
Du får også en sms, hvis varmen pludselig bliver afbrudt i mere end en time på grund af udfald i produktionen eller ved større brud på ledningsnettet.

Du får ingen sms ...
Ved akutte, kortvarige varmeforstyrrelser eller korte periodiske afbrydelser under lækagesøgning får du ikke tilsendt sms.

Hvorfor fik jeg ikke sms, om at varmen blev afbrudt?

Hvorfor fik jeg ikke sms, om at varmen blev afbrudt?


Måske fik du ikke en sms, fordi:

  • Nummeret til din mobiltelefon ikke er registreret med den adresse, hvor der var lukket for varmen
  • Din mobiltelefon har taletidskort og er derfor ikke automatisk tilmeldt
  • Din mobiltelefon bliver betalt af din arbejdsgiver og er registreret med din arbejdsgivers adresse
  • Du har hemmeligt nummer og har sagt nej til, at mobilnummeret må opgives i oplysningstjenester som Krak og 118
  • Varmeafbrydelsen kun har betydning for meget få adresser. Så vælger vi at aflevere en seddel i din postkasse i stedet for at sende en sms

Hvorfor får jeg sms uden at have tilmeldt mig?

Hvorfor får jeg automatisk sms uden at have tilmeldt mig?


Du får automatisk en sms, hvis du har en mobiltelefon, som er registreret i et af de almindelige mobiltelefonregistre med den fulde adresse og har sagt ja til, at mobilnummeret må opgives i oplysningstjenester som Krak, 118 m.fl.

Du kan sige ja eller nej til dette, når du køber en mobiltelefon.

Hvorfor er jeg ikke automatisk tilmeldt?

Hvorfor er jeg ikke automatisk tilmeldt?


Det kan være, fordi:

  • Dit mobilnummer ikke er registreret på den korrekte og fulde adresse
  • Din mobiltelefon har taletidskort og ikke er blevet automatisk tilmeldt
  • Din mobiltelefon bliver betalt af din arbejdsgiver og er registreret med din arbejdsgivers adresse
  • Du har hemmeligt nummer og har sagt nej til, at mobilnummeret må opgives i oplysningstjenester som Krak, 118 m.fl.

Hvorfor får jeg en sms, selvom jeg er tilmeldt Robinsonlisten?

Hvorfor får jeg en sms, selvom jeg er tilmeldt Robinsonlisten?


Når du er tilmeldt Robinsonlisten, får du ingen reklamer på mobiltelefonen. Sms om manglende varme er ikke en reklame, men en service.

Hvordan afmelder jeg mig sms-service?

Hvordan afmelder jeg mig sms-service?


Du kan afmelde sms-servicen ved at klikke på knappen herunder eller ved at sende en sms med teksten AFMELD til 1919. Det koster almindelig sms-takst.

Når du afmelder sms-service, gælder det både beskeder om varmeafbrydelser og droneoverflyvninger.

Hvorfor får mit barn også sms om varmeafbrydelse?

Hvorfor får mit barn også sms om varmeafbrydelse?


Alle – også børn - får automatisk en sms, hvis:

  • De har en mobiltelefon, som er registreret i et af de almindelige mobiltelefonregistre.
  • Du har sagt ja til, at mobilnummeret må opgives i oplysningstjenester som Krak, 118 m.fl. Du kan sige ja eller nej til dette, når du køber en mobiltelefon.

Hvis dit barn ikke længere bor hjemme, men stadig får sms, kan det skyldes, at mobiltelefonen er registreret på din adresse og ikke dit barns.

Dit barn kan tilmelde mobilnummeret til sms-service på sin egen adresse eller afmelde mobilnummeret til sms-service på din adresse.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg flytter?

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg flytter?


Når du ændrer adresse ved dit teleselskab, kan der gå et stykke tid, før ændringen slår igennem.

For at du fortsat kan få en sms, hvis  varmen bliver afbrudt, skal du tilmelde dit mobilnummer til vores sms-service på din nye adresse og afmelde dit mobilnummer fra sms-service på din gamle adresse.

Hvis du gerne vil tilmelde dig på flere adresser, skal du udfylde en tilmelding for hver adresse. Så kan du f.eks. få en sms, hvis der en forstyrrelse på din private adresse eller på dit arbejde.

Hvorfor flyver Kredsløb med droner?

Når du tilmelder dig sms-service, får du både en sms ved afbrydelse af varmen, og hvis vi flyver med drone over dit hus. 

Droneoverflyvning bliver brugt til at spore huller i ledningsnettet, som skal repareres.

Vi flyver med to droner. De flyver i områder med fjernvarme og optager billeder ved hjælp af termografering.

Dronerne flyver i 80-100 meters højde, og beboere tæt på vil muligvis kunne høre en svag brummen fra dronerne. Vi flyver kun med dem i de mørke timer.

Hvis du bor i det område, vi flyver over, vil du modtage en en sms om overflyvningen.

Hvem kan få sms?

Hvem kan få sms?


Du kan tilmelde dig sms-service for en adresse, hvis du er den tinglyste ejer eller medejer af ejendommen. 

Hvorfor kan jeg ikke få sms som lejer?

Hvorfor kan jeg ikke få sms som lejer?


Vores oplysninger kommer fra ejendomsbeskatningen, og her er lejere ikke registreret. 

Hvornår modtager jeg sms?

Hvornår modtager jeg sms?


Som udgangspunkt får du en sms kl. 12-13 dagen før din beholder bliver tømt.

Hvorfor er sms'er kun vejledende?

Hvorfor er sms'er kun vejledende?


Det er en ekstern leverandør, som sender sms'erne ud, og vi kan ikke styre udsendelserne, hvis skraldemændene f.eks. er forsinkede og ikke tømmer beholderen som planlagt. 

Hvorfor fik jeg ingen sms?

Hvorfor fik jeg ingen sms?


Vi sender over 2 mio. sms'er hvert år, og en sjælden gang kan der desværre ske tekniske fejl. 

Hvad sker der med tømningen, hvis jeg ikke får sms?

Hvad sker der med tømningen, hvis jeg ikke får sms?

Selvom du ikke modtager en sms, bliver din beholder tømt som planlagt. 

Får jeg en ekstra tømning, hvis sms'en udebliver?

Får jeg en ekstra tømning, hvis sms'en udebliver?


Nej, du får ikke en ekstra tømning, hvis sms'en udebliver. 

Det er dit ansvar at holde dig opdateret og evt. stille din beholder frem på tømmedagen. 

Du kan altid se, hvornår din beholder bliver tømt på denne side.

Hvordan afmelder jeg mig sms-service?

Hvordan afmelder jeg mig sms-service?


Du kan afmelde sms-servicen ved at logge ind på Mit Affald

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg flytter?

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg flytter?


Vores oplysninger kommer fra BBR og bliver automatisk opdateret, hvis du flytter. Der kan dog gå lidt tid, før ændringen slår igennem.

Du kan altid se og ændre dine oplysninger ved at logge ind på denne side.

Har du andre spørgsmål?

Ønsker du at komme i kontakt med en anden afdeling, eller har du en anden henvendelse?

Så kan du finde telefonnumre og anden kontaktinfo på vores kontaktside.

Er du erhvervskunde, kan du besøge vores kundeservice for erhvervskunder.