Hvad vil du gerne
søge frem?

Kundeservice

Få svar på dine spørgsmål. Vælg her om det er spørgsmål til din fjernvarme eller genbrug og affald.

Vi sidder klar til at hjælpe på telefon og mail alle hverdage kl. 8.00-15.00. 
På helligdage, 1. maj, 5. juni og fredagen efter Kristi Himmelfart har Kundeservice lukket.

Har du spørgsmål til din regning, forbrug, dine beholdere eller andet?

Find svaret lige her

Sortering, genbrug og affald

Din fjernvarme, regning og forbrug

Vil du vide, hvornår dit affald bliver hentet i julen?

Skraldemændene arbejder, selvom det er jul. Derfor er der ingen ændrede tømninger hen over jul og nytår. 

Mandag 26. december bliver beholderne tømt som normalt.

Mellem jul og nytår bliver beholderne tømt som sædvanligt.

Og fra 2. januar bliver beholderne også tømt helt, som de plejer. 

Rigtig glædelig jul!

Har du spørgsmål om tilskud til varmeregningen?

Der er lavet en politisk aftale, som betyder, at borgere, der bl.a. opvarmer med gas og elvarme, har oplevet større prisstigninger, og holder sig under en vis indkomstgrænse, automatisk får udbetalt en varmecheck.

Kunder hos Kredsløb har ikke oplevet prisstigninger, men derimod prisfald. Det skyldes, at fjernvarmen bl.a. bliver lavet af biomasse, som ikke er blevet påvirket af de stigende energipriser.

Du skal derfor blot betale din varmeregning, som du plejer.

Derfor er din varmeregning højere om vinteren

Undrer du dig over din varmeregning?

Din varmeregning er højere om vinteren og lavere om sommeren, fordi regningen følger dit forbrug.

Regningen i januar udgør ca. 40% af dit årlige varmeforbrug, mens regningen i april dækker 15% af dit årlige forbrug.

Regningen er baseret på dit forbrug i samme periode sidste år.

Få mere info om din varmeregning

Få styr på din returtemperatur

Når fjernvarmevandet har gjort sit arbejde i dit hjem, bliver det ført tilbage til varmeværket. Den temperatur vandet har på vej tilbage kaldes returtemperatur.

Returtemperaturen skal helst være under 40°C. Så er varmen nemlig blevet udnyttet godt.

Mangler du varme eller er din beholder ikke tømt som planlagt?

Se den aktuelle drift. Læs om der er ændringer i tømninger eller er aflukninger i dit område.

Du skal også tilmelde dig sms-service, så får du en besked direkte på mobilen, hvis er der ændringer i driften hos dig.

Tilmeld dig SMS-service og få besked

Du kan både få en SMS inden din affaldsbeholder bliver tømt og ved varmeafbrydelser.

Spørgsmål og svar om SMS-service for varme

Spørgsmål om SMS, når varmen bliver afbrudt
Spørgsmål om SMS ved overflyvning med drone

Hvornår får jeg en SMS?

Du modtager SMS fra os i tidsrummet kl. 6-22. Som hovedregel vil du få en SMS tre dage før en planlagt lukning af varmen.

Hvis vi er nødt til at afbryde varmen mindst en time længere end planlagt, sender vi en SMS igen.

Bliver arbejdet aflyst, får du besked på SMS om aflysningen.

Hvis varmen kun bliver afbrudt på meget få adresser, kan vi vælge i stedet at omdele skriftlig information i postkassen.

Når varmen bliver afbrudt akut 
Du får også en SMS, hvis varmen pludselig bliver afbrudt i mere end en time på grund af udfald i produktionen eller ved større brud på ledningsnettet.

Du får ingen SMS ...
Ved akutte, kortvarige varmeforstyrrelser eller korte periodiske afbrydelser under lækagesøgning får du ikke tilsendt SMS.

Hvorfor fik jeg ikke sms, om at varmen blev afbrudt i går?

Måske fik du ikke en SMS, fordi:

  • Nummeret til din mobiltelefon ikke er registreret med den adresse, hvor der var lukket for varmen
  • Din mobiltelefon har taletidskort og er derfor ikke automatisk tilmeldt
  • Din mobiltelefon bliver betalt af din arbejdsgiver og er registreret med din arbejdsgivers adresse
  • Du har hemmeligt nummer og har sagt nej til, at mobilnummeret må opgives i oplysningstjenester som Krak og 118
  • Varmeafbrydelsen kun har betydning for meget få adresser. Så vælger vi at aflevere en seddel i din postkasse i stedet for at sende en SMS

Hvorfor får jeg automatisk en SMS uden at have tilmeldt mig?

Du får automatisk en SMS, hvis du har en mobiltelefon, som er registreret i et af de almindelige mobiltelefonregistre med den fulde adresse og har sagt ja til, at mobilnummeret må opgives i oplysningstjenester som Krak, 118 m.fl.

Du kan sige ja eller nej til dette, når du køber en mobiltelefon.

Hvorfor er jeg ikke automatisk tilmeldt?

Det kan være, fordi:

  • Dit mobilnummer ikke er registreret på den korrekte og fulde adresse
  • Din mobiltelefon har taletidskort og ikke er blevet automatisk tilmeldt
  • Din mobiltelefon bliver betalt af din arbejdsgiver og er registreret med din arbejdsgivers adresse
  • Du har hemmeligt nummer og har sagt nej til, at mobilnummeret må opgives i oplysningstjenester som Krak, 118 m.fl.

Hvorfor får jeg en SMS, selvom jeg er tilmeldt Robinsonlisten?

Når du er tilmeldt Robinsonlisten, får du ingen reklamer på mobiltelefonen. SMS om manglende varme er ikke en reklame, men en service.

Hvordan afmelder jeg mig SMS-service?

Send en SMS med teksten AFMELD til 1919. Det koster almindelig SMS-takst.

Når du afmelder SMS-service, gælder det både beskeder om varmeafbrydelser og droneoverflyvninger.

Hvorfor får mit barn også en SMS om varmeafbrydelsen?

Alle – også børn - får automatisk en SMS, hvis:

  • De har en mobiltelefon, som er registreret i et af de almindelige mobiltelefonregistre.
  • Du har sagt ja til, at mobilnummeret må opgives i oplysningstjenester som Krak, 118 m.fl. Du kan sige ja eller nej til dette, når du køber en mobiltelefon.

Hvis dit barn ikke længere bor hjemme, men stadig får SMS, kan det skyldes, at mobiltelefonen er registreret på din adresse og ikke dit barns. Dit barn kan tilmelde mobilnummeret til SMS-service på sin egen adresse eller afmelde mobilnummeret til SMS-service på din adresse.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg flytter?

Når du ændrer adresse ved dit teleselskab, kan der gå et stykke tid, før ændringen slår igennem.

For at du fortsat kan få en SMS, hvis  varmen bliver afbrudt, skal du tilmelde dit mobilnummer til vores SMS-service på din nye adresse og afmelde dit mobilnummer fra SMS-service på din gamle adresse.

Hvis du gerne vil tilmelde dig på flere adresser, skal du udfylde en tilmelding for hver adresse. Så kan du f.eks. få en SMS, hvis der en forstyrrelse på din private adresse eller på dit arbejde.

Hvorfor flyver I med droner?

Droneoverflyvning bliver brugt til at spore huller i ledningsnettet, som skal repareres.

Vi flyver med to droner. De flyver i områder med fjernvarme og optager billeder ved hjælp af termografering.

Dronerne flyver i 80-100 meters højde, og beboere tæt på vil muligvis kunne høre en svag brummen fra dronerne. Vi flyver kun med dem i de mørke timer.

Hvis du bor i det område, vi flyver over, vil du modtage en en SMS om overflyvningen.

Hvorfor får jeg en SMS uden at have tilmeldt mig?

Du får automatisk en SMS, hvis du har en mobiltelefon, som er registreret i et af de almindelige mobiltelefonregistre med den fulde adresse og har sagt ja til, at mobilnummeret må opgives i oplysningstjenester som Krak, 118 m.fl.

Du kan sige ja eller nej til dette, når du køber en mobiltelefon.

Hvorfor er jeg ikke automatisk tilmeldt?

Det kan være, fordi:

  • Dit mobilnummer ikke er registreret på den korrekte og fulde adresse.
  • Din mobiltelefon har taletidskort og ikke er blevet automatisk tilmeldt.
  • Din mobiltelefon bliver betalt af din arbejdsgiver og er registreret med din arbejdsgivers adresse.
  • Du har hemmeligt nummer og har sagt nej til, at mobilnummeret må opgives i oplysningstjenester som Krak, 118 m.fl.

Du kan tilmelde dig SMS-service og få en SMS, hvis vi flyver med droner eller der kommer en afbrydelse af varme, hvor du bor.

Skriv til os
eller ring på 77 88 10 10

Kan du ikke finde svar på det, du søger? Så skriv eller ring til os.

Udfyld kontaktformularen ved at trykke på knappen nedenfor. Vi sidder klar ved indbakken og telefonerne alle hverdage kl. 8.00-15.00.